4 maart 2014

Leeftijdsdiscriminatie arbeidsmarkt

Leeftijdsdiscriminatie is verboden bij wet. Helaas constateren wij al jaren dat arbeidsorganisaties in Nederland senioren discrimineren op basis van hun leeftijd. Niet alleen commerciële organisaties, ook overheidsinstanties en non-profit organisaties hanteren informeel leeftijdsgrenzen bij hun personeelsbeleid. Dit is de PvdA Beesel-Reuver een doorn in het oog. Zeker waar het overheidsinstanties betreft, die toch een voorbeeldfunctie hebben in onze maatschappij.

Aanleiding voor de PvdA Beesel-Reuver om zich blijvend sterk te maken voor het voorkomen en uitbannen van leeftijdsdiscriminatie, zeker nu senioren langer willen of moeten blijven werken.

Hierbij doen wij uitdrukkelijk een oproep aan onze eigen gemeente om te kiezen voor een leeftijdsbewust personeelsbeleid, dat gericht is op duurzame inschakeling in het arbeidsproces van senioren. Als 55-plusser gaan je talenten echt nog niet met pensioen en we vinden dan ook dat het een taak van de gemeente is om mogelijkheden voor senioren aan te bieden om zich te ontwikkelen en een bijdrage te leveren aan de samenleving.