Door Gemmie Derksen op 26 juni 2013

Burgerinitiatief om zeep geholpen

Wat een droefenis. Het college tikt Bieslo in een raadsinformatiebrief op de vingers. Aanleiding is  een initiatief om bij het voetbalveld een beugelbaan aan te leggen. Door de aanleg van de beugelbaan kunnen meer activiteiten voor nog meer burgers op het sportpark plaatsvinden. De financiering is een verzameling van subsidie van de provincie voor een brede maatschappelijke voorziening, bijdrage van het gezamenlijk kernenoverleg en een gedeelte van de financiën komt  van Bieslo. Bieslo gaat slim om  met kosten bij de verbouwing van de kantine. Dit laatste mag dus niet en alles wat minder uitgegeven wordt, moet volgens het college en andere fracties aan de hypotheek worden besteed.

Het kost de gemeente geen cent meer!

Wij vinden het bedroevend dat dit burgerinitiatief zo om zeep wordt geholpen. En dat juist de kansen om vanuit initiatieven van burgers een sportaccommodatie een multifunctionaliteit te geven waar jong en oud samen bezig zijn,  laat het college hierbij liggen.

Gemmie Derksen

Beroep ouders: Mijn vader was vroeger kleermaker in Reuver. Mijn moeder was heel veelzijdig maar o.a. ook bejaardenverzorgster Wordt blij van: Kinderen die nog onbevangen  de wereld inkijken. In de politiek door: De overtuiging dat als je iets wilt veranderen je mee moet gaan praten en niet aan de zijlijn moet blijven staan. Morgen invoeren:

Meer over Gemmie Derksen