Door op 20 mei 2014

Fietstocht i.h.k.v. Europese verkiezingen geslaagd

De fietstocht die we zaterdag 17 mei hebben gehouden via het voormalige munitiedepot was zeer geslaagd.  Het weer werkte perfect mee! Vanuit Nederlandse zijde waren er 26 fietsers en vanuit Duitse zijde (SPD) 15. We hoorden van gids Gottfried Optenplatz hoe vroeger in Bruggen “de Taschen in de Schrank schüttelten” als er weer munitie tot ontploffing werd gebracht. Hoewel Gottfried al zeker 10 jaar geen rondleidingen meer verzorgde, wist hij ons toch allerlei wetenswaardeigheden over het “lager” te vertellen. De toespraak van Roy Pennings (lid Provinciale Staten Limburg) deed ons weer beseffen dat Europa niet een vanzelfsprekendheid is. En burgemeesterskandidaat Udo Rosowski vertelde over de geschiedenis van de SPD in Bruggen. Hier en daar zijn contacten met onze buren gelegd. Het zal vast niet de laatste ontmoeting met Bruggen en haar SPD zijn. Een bericht van onze buren en nóg meer foto’s is te vinden op de website van SPD Brüggen:   http://www.spd-brueggen.de/index.php?nr=61448&menu=1 . Dit laatste bericht uit Duitsland eindigt met: Bis zum Abend saßen die deutschen und niederländischen Nachbarn bei frisch gegrillten Leckereien und kühlen Getränken zusammen und tauschten sich über ihre gegenseitigen politischen Erfahrungen aus. Zum Abschied waren sich alle Teilnehmer einig, dass dieser erste wichtige Besuch über die Grenzen hinweg nicht der letzte gewesen sein wird.

De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in Brüggen zijn aldaar voor de SPD voorspoedig verlopen. Het aantal raadszetels werd daar vergroot van 5 naar 6.

3 5 7 8   17   10  11  12 13 15 18 20    21 0

Waar ben je naar op zoek?