Het sociale geluid komt van Samen Verder Beesel!

3 februari 2022

Op 16 maart 2022 zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Op het stembiljet zul je dit keer tevergeefs de naam “Partij van de Arbeid” zoeken. Is er geen PvdA meer in Beesel? Jawel hoor! De Partij van de Arbeid neemt deel in Samen Verder Beesel.  Samen Verder Beesel is een lokale progressieve partij met roots in Partij van de Arbeid, Groen Links en D66.

Samen Verder vindt dat nog veel verbeterd kan worden in onze gemeente en gaat de verkiezingen in met het motto:
Wij gaan aan de slag voor jou!
Uit het programma:
Allereerst, iedereen moet mee kunnen doen en iedereen moet gelijke kansen krijgen. We kunnen en moeten hier samen voor zorgen en waar nodig zal de gemeente moeten bijspringen. Daarbij past geen van het kastje naar de muur mentaliteit.
Belangrijk vinden we hoe we met onze omgeving omgaan. We moeten goed zorgen voor het kleine beetje groen dat we in onze gemeente hebben en we willen dat er genoeg woonruimte is voor iedereen. We zoeken naar de balans tussen woningbouw en open ruimte en we luisteren naar wat jullie nodig hebben.
Duurzaamheid is een van onze speerpunten waarbij de gemeente de aanjager is en denkt in concrete oplossingen voor concrete problemen. Waarbij de samenwerking gezocht wordt met partners binnen en buiten de gemeente. Wij geloven niet in overhaaste keuzes en alles tegelijk willen doen. Wij maken verstandige keuzes en daar gaan we voor.
En dat alles moet natuurlijk betaalbaar blijven zonder dat we onnodig veel belasting van jullie vragen. In 2022 zal de belastingaanslag van de gemeente fors hoger zijn. Onnodig vinden wij! Een goede financiële huishouding betekent dat je in de gaten houdt of de uitgaven in de pas lopen met de begroting. Als we een zelfstandige gemeente willen blijven zullen college en raad beter moeten opletten en eerder moeten bijsturen als dit nodig is.
Inmiddels is ook de kandidatenlijst bekend. Deze 26 toppers gaan aan de slag voor jou. Klik op onderstaande afbeelding om ze te bekijken.
Stem dus progressief op 16 maart en stem op één van deze toppers van Samen Verder Beesel. Voor meer informatie kijk je op de website van Samen Verder Beesel.