Door Gemmie Derksen op 7 mei 2013

KANNIEWAARZIJN

Een fietser die met een kar afval komt afleveren op het milieupark in Offenbeek is niet welkom. Afval kan alleen maar met de auto worden afgeleverd. Zo staat het in het regelement van de gemeente Beesel. Dat kan toch niet waar zijn. Ik stelde aan het college daarom de volgende vraag:

Inleveren afval bij milieupark

Klopt het,  dat je bij het milieupark alleen nog maar afval kan inleveren als je een auto hebt.

Burgers die niet in het bezit zijn van een auto en met een fietskarretje komen, kunnen  hun  afval niet kwijt!

Voorbeeld: een burger wilde een plastic zak piepschuim bij het milieupark achterlaten. Daar werd gezegd dat je dat alleen maar per auto mocht aanleveren en dat je daarvoor moest betalen.  Dat betalen  (€ 1,50) is nog wel te begrijpen, maar het verplicht gebruik van een auto is onbegrijpelijk.

De medewerkers zeiden dat mensen die geen auto hebben er maar een moeten regelen.

Als dit zo is, vindt de PvdA dit echt heel kwalijk!

Graag opheldering over de betreffende regelgeving.

Gemmie Derksen

PvdA fractie gemeente Beesel

Gemmie Derksen

Beroep ouders: Mijn vader was vroeger kleermaker in Reuver. Mijn moeder was heel veelzijdig maar o.a. ook bejaardenverzorgster Wordt blij van: Kinderen die nog onbevangen  de wereld inkijken. In de politiek door: De overtuiging dat als je iets wilt veranderen je mee moet gaan praten en niet aan de zijlijn moet blijven staan. Morgen invoeren:

Meer over Gemmie Derksen

Waar ben je naar op zoek?