9 mei 2014

Mei-activiteit

PvdA Beesel-Reuver gaat Europa in!

In het kader van de Europese Verkiezingen gaat de PvdA afd. Beesel-Reuver op zaterdag 17 mei 2014 Europa in. En u kunt meegaan.

Zoals elk jaar organiseert de PvdA-afdeling in het voorjaar iets leuks. Ditmaal vertrekken we op zaterdag om 13.00 uur per fiets vanaf de grensovergang bij “De Witte Stein”. De Fietstocht voert ons over het voormalige Britse munitiedepot en hier en daar stappen we af voor uitleg. Gids is de heer Gottfried Optenplatz (tevens SPD-fractievoorzitter Brüggen). Aansluitend gaat de fietstocht door naar de historische dorpskern van Brüggen waar we eveneens een rondleiding krijgen. Vervolgens is er in café-restaurant de “Torschenke” een ontmoeting met inwoners van Brüggen. Voertaal is ruivers dialect, Nederlands of Duits. De middag wordt afgerond met een hapje (van de grill) en een drankje waarna we uiterlijk om 19.00 uur weer terug fietsen naar de Nederlandse kant van de grens. Het is niet nodig om lid te zijn van de PvdA. Iedereen kan met ons mee gaan. Aan deze activiteit zijn géén kosten verbonden. Wilt u meer informatie over dit uitstapje dan kunt u bellen naar Jan Vullers (tel. 06-49612751)

Hieronder het programma:

Graag nodigen wij je uit voor onze mei-activiteit op zaterdag 17 mei 2014 die dit jaar in het teken staat van de Europese verkiezingen. Het programma is als volgt:

13.00 uur                     Vertrek vanaf de grensovergang bij “De Witte Stein” per fiets.  Marijke Clerx (PvdA-kandidaat voor Europa) fietst mee.

13.00 – 14.30 uur     Fietstocht over het depot met hier en daar een “afstapje” voor uitleg over het voormalige Britse munitiedepot. Gids is de heer Gottfried Optenplatz (tevens SPD-fractievoorzitter Brüggen)

15.00 uur                     Rondleiding door de historische dorpskern van Brüggen

15.30 uur                     Bij café-restaurant de “Torschenke” aan de oever van de Swalm korte lezing over de SPD in Brüggen en de PvdA Beesel-Reuver met als thema “Wat verbindt de PvdA met de SPD”. Tevens korte toelichting door Marijke Merkx PvdA-kandidaat voor de Europese Verkiezingen.

16.00 uur                     Ontmoeting met SPD-leden uit Brüggen bij de “Torschenke” aan de oever van de Swalm.

17.30 uur                     Grill aan de Swalm-oever (met Bier of frisdrank)

Uiterlijk 19.00 uur    Per fiets weer terug over het depot naar de Witte Stein.

20.00 uur                     Terug bij De Witte Stein.

Omdat er op zondag 25 mei aanstaande in Duitsland niet alleen verkiezingen voor het Europese Parlement zijn, maar ook verkiezingen voor de burgemeester en de gemeenteraad (Kommunalwahlen) heerst er in Brüggen dus verkiezingskoorts. Juist vanwege die verkiezingskoorts verwacht SPD-Brüggen dat er zo’n 20 SPD-leden bij de ontmoeting aanwezig zullen zijn, die allemaal graag een praatje met de buren willen maken over van alles en nog wat. Vooral ook over gewone dingen die ons dagelijks bezig houden. Voertaal is Nederlands, Duits en uiteraard ons eigen dialect.

Om alvast in de stemming te komen hebben we een vergelijk van Beesel en Brüggen gemaakt. Dit vergelijk zullen wij jullie binnenkort nog toesturen.

In verband met de grill willen wij vragen via mailadres [email protected] even aan de secretaris door te geven of je mee gaat en zo ja met hoeveel personen. Jouw partner of familieleden zijn uitdrukkelijk welkom. Aan deze activiteit zijn géén kosten verbonden (ook niet voor niet-leden en ook niet voor spijs en drank).

Vriendelijke groet,  Gemmie Derksen en Jan Vullers