Door op 14 november 2014

Olympia’s Tour toch weer in Reuver?

Tijdens de behandeling van de Algemene Beschouwingen in Gemeente Beesel, is door het CDA een motie ingediend die we met de PvdA van harte hebben ondersteund. Helaas haalde de motie geen meerderheid. Wordt er dit jaar alweer  € 40.000,00 aan uitgegeven?

Waar gaat het om?
Het is de PvdA al jaren een doorn in het oog dat er zoveel geld wordt gereserveerd voor een evenement wat slechts een beperkte groep liefhebbers bereikt. Door wat meer activiteiten toe te voegen aan dit wielerevenement is er weliswaar geprobeerd om het geheel wat breder van opzet te maken, maar de respons vanuit de bevolking blijkt niet echt geweldig te zijn.

Op 4 november 2014 is Stichting Olympia’s Tour failliet verklaard. Momenteel werkt men aan een doorstart onder dezelfde naam. De wielerwedstrijd is in elk geval weer geagendeerd voor 2015. Gemeente Beesel had met deze Stichting een contract t/m 2015. Nu er een faillissement is uitgesproken kan de Gemeente zonder problemen voor 2015 van de afspraken af.

Ondanks het genoemde debacle reserveert de Gemeente voor 2015 weer eenzelfde bedrag voor de organisatie van deze Olympia’s Tour. Dit kan wat ons betreft beter worden besteed aan andere evenementen binnen onze Gemeente.

We vragen ons af of de bewoners wel weten dat de Gemeente garant stond voor een bedrag van maar liefst € 40.000. Door het genoemde faillissement van de Stichting is dit bedrag dan ook helemaal verdwenen.

Natuurlijk, er zijn ook partijen die er “beter” van zijn geworden. Lokale horeca, verenigingen die hulp hebben verleend zijn daarvoor vergoed, maar toch, bij de PvdA valt dit niet goed.
We waren blij met het initiatief van het CDA en vervolgens zeer teleurgesteld dat de motie is verworpen en dat daarmee de Gemeente blijkbaar opnieuw een dergelijk avontuur aan wil gaan.

PvdA Afdeling Beesel-Reuver