Door op 4 juni 2013

Wederom geslaagde fietstocht

Zaterdag 1 juni was er weer onze jaarlijkse fietstocht door de gemeente Beesel. Dit jaar werden we aangenaam verrast met het thema bijen.

Achter het knopje “Lees verder….” het korte verslag. Wilt u reageren, klik dan op het knopje “Reacties”.Na een fietstochtje langs de schooltuin bij bassisschool Bösdael en de nog te openen “bijenschans” (gelegen achter Dierenrijck) kwamen we terecht in Limburgs diervriendelijkste tuin in de Leeuwerikstraat. Achter de tuindeur wachtte een waar paradijs! De tuin van de heer Van Veghel.

DSCF0775

Vervolgens werd de fietstocht voortgezet via Ronckenstein naar De Kievit waar imker Agnes Michels ons uitleg gaf aan haar hobby. Bijen moeten in stand worden gehouden. Zonder bijen immers geen bevruchting.

DSCF0779

Hierna werd de fietstocht voortgezet naar B&B Chambre de Hotes aan de Hoogstraat in Beesel, waar de lunch werd geserveerd.

DSCF0781

En tenslotte kwamen we terecht bij de historische groenten fruittuin in Beesel waar door Jan Kolken diverse oude appel- en perenbomen gekweekt worden.

DSCF0784

Van de bij tot de bloem en van de bloem tot het fruit. Zeer geslaagd. Bedankt Ans en Annie.